Είναι το περπάτημα άσκηση ;

 Το περπάτημα είναι ο πιο εύκολος τρόπος άσκησης, για να διατηρηθείτε σε φόρμα, και να προωθήσετε την υγεία σας, σε κάθε ηλικία.  Ιδανικά, το γρήγορο περπάτημα είναι ο καλύτερος, και κυρίως, ο πιο ξεκούραστος τρόπος για να γυμναστεί κανείς. Συγκαταλέγεται στην κατηγορία των αερόβιων ασκήσεων και είναι ιδιαίτερα απαραίτητο, αν δουλεύουμε σε γραφείο ή κάνουμε καθιστική ζωή. Το ίδιο σημαντικό θεωρείται και για τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, που δεν έχουν τη δυνατότητα εναλλακτικών δραστηριοτήτων, για να ασκήσουν το σώμα τους.

 Το περπάτημα λοιπόν δεν έχει ηλικία, είναι ανέξοδο, ευχάριστο, με εναλλαγές εικόνων σε φυσικό περιβάλλον και κυρίως ασφαλές, με μηδαμινές πιθανότητες τραυματισμού. Αν προβληματίζεστε, κατά πόσο το γρήγορο περπάτημα μπορεί να επηρεάσει την κατάσταση της υγείας σας, μπορείτε να το συζητήσετε με τον γιατρό σας, πριν ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα. Μπορείτε να αρχίσετε με έναν εύκολο στόχο, όπως για παράδειγμα 10 ή 15 λεπτά κάθε ημέρα. Όταν το περπάτημα σας γίνει συνήθεια, βάλτε έναν πιο υψηλό στόχο. Βάλτε στόχο ένα γρήγορο περπάτημα καθημερινά για 30 λεπτά ή ,αν προτιμάτε, 10.000 βήματα την ημέρα, για 5 ημέρες την εβδομάδα. Για το πετύχετε αυτό μπορείτε να προμηθευτείτε ένα ρολόι, που μετράει τα βήματα και τους καρδιακούς παλμούς, και το οποίο θα καταγράφει και την πρόοδο σας κάθε εβδομάδα ή μήνα .

10 καλοί λόγοι για να το ξεκινήσεις περπάτημα σήμερα:

1)  Βοηθά στη μείωση του σωματικού βάρους. Ενισχύει το μεταβολισμό και βοηθά στην απώλεια του επιπλέον σωματικού λίπους.

2)  Δεν έχει χρόνο ή καιρό! Μπορεί οι ανοιξιάτικες και οι καλοκαιρινές μέρες να φαίνονται πιο δελεαστικές, αλλά και το περπάτημα στο κρύο είναι υπέροχη αίσθηση, καθώς ανεβάζεις θερμοκρασία και δεν το νοιώθεις καθόλου.

3)  Είναι μια εύκολη άσκηση . Ένας μέσος άνθρωπος, χρειάζεται μόνο πέντε λεπτά για να κάνει 500 βήματα, άρα είναι αντιληπτό πόσο εύκολος στόχος είναι μια τέτοια άσκηση.

4)  Είναι οικονομικό. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια για αερόβια γυμναστική!

5)  Δεν σε εξαντλεί. Μπορείς άνετα να περπατήσεις μία ώρα, με σταθερό βηματισμό, και να μην νοιώσεις εξάντληση.

6)  Γυμνάζει όλο το σώμα! Μπορεί οι γάμπες και οι τετρακέφαλοι μηριαίοι, να είναι τα πρώτα πράγματα που νομίζουμε πως γυμνάζονται περισσότερο στο περπάτημα, όμως  περπατώντας σωστά με ίσιο τον κορμό και έχοντας σφιχτή την κοιλιά, τονώνονται ακόμη και οι κοιλιακοί μύες.

7)  Επιδρά θετικά στην ψυχική και νοητική υγεία. Αυξάνει την έκκριση των ενδορφινών, μειώνει το ψυχικό στρες, την κούραση, το αίσθημα θυμού και της σύγχυσης, μέσα στα 10 πρώτα λεπτά! Το περπάτημα και ιδιαίτερα αυτό που γίνεται σε φυσικό περιβάλλον, μπορεί, βάσει ερευνών, να μειώσει το στρες ή ακόμα και να προλάβει την εμφάνιση κατάθλιψης.

8)  Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου. Μορφές όπως του μαστού, του προστάτη και του παχέος εντέρου, αλλά και διαφόρων παθήσεων όπως το Alzheimer και το γλαύκωμα.

9)  Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς. Ρυθμίζει τους καρδιακούς παλμούς αλλά και την συστολική και διαστολική αρτηριακή πίεση.

10) Μειώνει τις πιθανότητες εγκεφαλικού και βοηθάει στην πρόληψη και τον έλεγχο του διαβήτη.



   ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ