Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι έλεγαν ,«νους υγιής εν σώματι υγιεί», και είχαν απόλυτο δίκιο . Ειδικά με τους ρυθμούς που κινούμαστε σήμερα , είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιήσουμε έστω και μια στοιχειώδη σωματική άσκηση . Οι ειδικοί υποστηρίζουν, ότι έστω και μισή ώρα περπάτημα  ημερησίως μπορεί να σώσει ζωές . Δεν έχει σημασία αν είμαστε κουρασμένοι ή αν οι υποχρεώσεις μας είναι πολλές . Προτιμήστε να μην δείτε το αγαπημένο σας πρόγραμμα στην τηλεόραση και βγείτε λίγο έξω και περπατήστε .

   Η συστηματική όμως σωματική δραστηριότητα έχει ακόμη περισσότερα οφέλη για τον οργανισμό. Αρχικά βοηθά στην λειτουργία της καρδιάς . Άνθρωποι που δεν γυμνάζονται λαχανιάζουν με το παραμικρό , γιατί δεν έχουν γυμνάσει κατάλληλα την καρδιά τους . Μην ξεχνάμε ότι και η καρδιά είναι ένας μυς και πρέπει να γυμνάζεται, για να λειτουργεί αρμονικά. Επιπλέον η σωματική άσκηση καταπολεμά το στρες, γιατί απελευθερώνονται ενδορφίνες , δημιουργώντας αισθήματα ευτυχίας και χαράς.

  Με την σωματική άσκηση , μπορούμε να αυξήσουμε την αυτοπεποίθησή μας,  καθώς δημιουργούμε ένα υγιές και όμορφο σώμα και αισθανόμαστε σίγουροι γι αυτό . Βέβαια, για να γίνει αυτό, χρειάζεται και η κατάλληλη διατροφή ,που αποτελεί το 70% της επιτυχίας . Γυμναζόμαστε λοιπόν σωστά και προσέχουμε ακόμη περισσότερο αυτά που τρώμε, για να φτάσουμε σε ένα καλό επίπεδο βάρους (σε συνάρτηση και με το ύψος μας βέβαια).

  Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Journal of Epidemiology and Community Health, υποστηρίχτηκε ότι οι κάτοικοι των βουνών ζουν περισσότερο, παρά το ότι  το καρδιοαγγειακό τους προφίλ ήταν χειρότερο σε σχέση με όσων έμεναν στις πόλεις . Ο παράγων που έδρασε καταλυτικά σε αυτή την διαπίστωση, ήταν η άσκηση στο βουνό. Μελέτες φυσιολογίας έχουν δείξει ότι η φυσική δραστηριότητα που γίνεται σε ανώμαλο και ανηφορικό έδαφος αντιστοιχεί σε εντονότερη αεροβική άσκηση, από ότι αν γινόταν σε ομαλό και επίπεδο έδαφος. Επίσης η άσκηση σε συνθήκες υποξίας (χαμηλής περιεκτικότητας σε οξυγόνο), που προκαλεί το υψόμετρο, αυξάνει την αντοχή και την απόδοση σε αθλητές.

   Με την συστηματική σωματική άσκηση θωρακίζεται το ανοσοποιητικό σύστημα και παράλληλα βελτιώνεται η πνευματική μας υγεία. Μπορούμε επιπλέον, να απολαύσουμε έναν ήρεμο και ποιοτικό ύπνο, καταπολεμώντας τις τυχόν αϋπνίες , αφού το σώμα αποβάλλει την ψυχική ένταση. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται και η παραγωγικότητα μας, γιατί όταν το σώμα και το μυαλό είναι ξεκούραστα μπορούν να ¨μεγαλουργήσουν¨.

  Ένα από τα μυστικά της μακροζωίας, σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Καρδιολογίας, είναι η σωματική άσκηση. Όπως υποστηρίζουν κάθε ώρα άσκησης προσθέτει δύο ώρες ζωής . Επιπλέον τα κόκκαλα και οι μυς ,όσο ασκείται κάποιος, δυναμώνουν .

   Αν λοιπόν δεν γυμνάζεστε ακόμη, σπεύσατε! Η αρχή μπορεί να είναι δύσκολη αλλά ή συνέχεια θα σας αποζημιώσει . Δεν είναι απαραίτητο να γυμνάζεστε σκληρά και καθημερινά . Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι τρεις φορές την εβδομάδα (διάρκειας τριών ωρών συνολικά) είναι η σωστή συχνότητα, για να πετύχει κάποιος αυτά που θέλει . Φτάνει να το θέλουμε λοιπόν! Ας ξεκινήσουμε!
 

 

ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΘΑΤΟΣ

 

ΠΗΓΗ: FAMILY WORLD.GR