Σε πολλούς ανθρώπους υπάρχει κατά τη διάρκεια του 24ώρου αίσθημα πείνας. Αντί να καταφεύγουμε όμως σε γλυκά και πατατάκια, υπάρχουν σαφώς πιο υγιεινές λύσεις.

Προτιμήστε να καταναλώσετε μικροποσότητες από «ποιοτικά» τρόφιμα, που δεν έχουν πολλές θερμίδες και έχουν ισχυρή δυνατότητα κορεσμού. Τέτοια είναι, οι ανάλατοι ξηροί καρποί (π.χ. 10 αμύγδαλα, 4 καρύδια, 15 φουντούκια, 5 κάστανα κλπ), τα ωμά λαχανικά (π.χ. στικς λαχανικών με αγγουράκια & καρότο), τα φρούτα με τη φλούδα (π.χ. 1 μήλο ή 1 αχλάδι, ή 1 ροδάκινο κλπ) και τα αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη (2 κουταλιές σταφίδες ή κράνμπερις, 3 δαμάσκηνα κλπ).

Με τα λιπαρά (τουλάχιστον 7-8 gr) των ξηρών καρπών στο δωδεκαδάκτυλο (χρειάζονται περίπου 20΄ για να φτάσει η τροφή εκεί), προκαλείται έκκριση χολοκυστοκινίνης (CCN). Ακολουθούν: α) η ενεργοποίηση του πνευμονογαστρικού νεύρου με συνέπεια τον έλεγχο της όρεξης–πείνας β) το κλείσιμο του πυλωρικού σφικτήρα (συνδέει το στομάχι με το δωδεκαδάκτυλο), με αποτέλεσμα την πλήρωση (γέμισμα) του στομάχου και γ) η σύσπαση της χοληδόχου κύστης για την πέψη των λιπαρών.

Αυτά, μαζί με τη φρουκτόζη από λίγο φρούτο ή 1 κουταλιά αποξηραμένα φρούτα (π.χ. 10 σταφίδες, 1 δαμάσκηνο, 1 βερίκοκο κλπ), συν 1-2 ποτήρια νερό, μεγαλώνουν και τον όγκο τροφής που εισέρχεται στο γαστρεντερικό, ώστε να δοθεί στο τοξοειδή πυρήνα του υποθαλάμου του εγκεφάλου μας, το μήνυμα του κορεσμού.


ΤΣΙΛΙΜΙΓΚΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

Διαιτολόγος, Συγγραφέας Διαιτολογικών βιβλίων