Ένας βασικός παράγοντας που συμβάλλει σε αυτό που αποκαλούμε ποιότητα ζωής, είναι η σωστή διατροφή. Ας μη γελιόμαστε… Ο σύγχρονος άνθρωπος, που δουλεύει σε τρελούς ρυθμούς, δεν θα δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην σωστή διατροφή. Αισθάνεται την πίεση του χρόνου και εκ των πραγμάτων θα στραφεί σε πιο εύκολες- πρόχειρες λύσεις.  Μοιραία λοιπόν θα οδηγηθεί σε γεύματα πλούσια σε θερμίδες, κατά προτίμηση junk food, που θα του κατευνάσουν την πείνα σε χρόνο ρεκόρ. Απλά σηκώνοντας το τηλέφωνό του και δίνοντας μια παραγγελία. Και το διατροφικό “έγκλημα” ξεκινά…

Τα γεύματα αυτά μπορούν, σε συνδυασμό με την έλλειψη σωματικής άσκησης, να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα υγείας. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ότι τα άτομα που δεν προσέχουν την διατροφή τους συνήθως παρουσιάζουν προβλήματα με το στομάχι και το έντερό τους. Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, το έλκος ακόμη και το ευερέθιστο έντερο (σπαστική κολίτιδα) είναι μερικές συνήθεις ασθένειες του πεπτικού συστήματος. Επίσης αυτά τα άτομα μπορούν να παρουσιάσουν διαβήτη, χοληστερίνη αλλά και υψηλή αρτηριακή πίεση.

Αν ρωτήσουμε έναν άνθρωπο για ποιο λόγο δεν προσέχει την διατροφή του θα απαντήσει: «λόγω έλλειψης χρόνου»; Απόλυτα κατανοητό και θεμιτό. Αξίζει όμως να καταστρέφουμε την υγεία μας λόγω πίεσης χρόνου; Μάλλον όχι... «Και ποια είναι η ενδεδειγμένη λύση», θα ρωτήσει κάποιος;  Η υγιεινή διατροφή, η οποία δεν είναι και τόσο δύσκολο να γίνει πράξη.

Καταρχήν, θα πρέπει να επιλέγονται μικρά και συχνά γεύματα, 4-5 ημερησίως. Ασπίδα σε όλες τις παθήσεις που προαναφέραμε αποτελεί η κατανάλωση πολλών φρούτων και λαχανικών, που περιέχουν πολλές βιταμίνες και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του οργανισμού όπως επίσης και η επιβεβλημένη παρουσία του νερού στην διατροφή μας. Σίγουρα πρέπει να αποφεύγεται το πολύ αλάτι στο φαγητό αλλά και η κατάχρηση ζάχαρης (που ναι μεν κάνει καλό στον οργανισμό αλλά πρέπει να καταναλώνεται σε λογικές ποσότητες).

Αρωγός στην προσπάθεια για καλή-υγιεινή διατροφή μπορούν να γίνουν και τα κέντρα αδυνατίσματος. Διαθέτοντας εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό, τα ινστιτούτα αδυνατίσματος, εξετάζουν τις θερμιδικές ανάγκες του κάθε ατόμου ξεχωριστά και επιλέγουν το καταλληλότερο διαιτολόγιο για την περίπτωση του. Όταν βέβαια η συχνή επίσκεψη σε κέντρα αδυνατίσματος αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός, λόγω έλλειψης χρόνου, υπάρχουν και τα υγιεινά γεύματα που παραδίδονται στον εργασιακό χώρο και έτσι μπορεί κάποιος να φάει εύκολα, γρήγορα και σωστά.

Θυμηθείτε! Η καλή διατροφή εξασφαλίζει μακροζωία και δημιουργεί και ψυχική ευεξία. Διότι δεν είναι μόνο ότι τρεφόμαστε σωστά, αλλά αποκτούμε και κομψότητα καθώς τα περιττά κιλά πάνε περίπατο. Διπλό το κέρδος λοιπόν, υγεία και ομορφιά. Στο χέρι μας είναι να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες. Η σωστή διατροφή είναι τρόπος ζωής. Ας αρχίσουμε από σήμερα..

 

 

ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΘΑΤΟΣ

ΠΗΓΗ: WIKIPEDIA