ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ. ΜΥΘΟΣ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ;

  Στις μέρες μας είναι αρκετά συνηθισμένο, τα άτομα που κάνουν κάποιο είδος διατροφής, για να χάσουν βάρος, να σταματούν να καταναλώνουν ορισμένα φρούτα, επειδή φοβούνται ότι όχι μόνο δεν θα χάσουν βάρος, αλλά ότι μπορεί η κατανάλωση φρούτων να τους το αυξήσει . Είναι αλήθεια όμως ότι τα φρούτα παχαίνουν; Υπάρχουν αρκετές απόψεις και  μύθοι γύρω από αυτό το θέμα.
 

ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΣΑΚΧΑΡΑ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ;

  Τα φρούτα  αποτελούνται και αυτά από απλά σάκχαρα, με κυριότερο τη φρουκτόζη, ένα σάκχαρο που το βρίσκουμε και στο μέλι, απορροφάται στο έντερο και περνά στο ήπαρ, όπου μεταβολίζεται γρήγορα σε γλυκόζη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η φρουκτόζη μπορεί επίσης να παρασκευαστεί χημικά και αυτός είναι ο λόγος που υπάρχει σε πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως στα ανθρακούχα ποτά, στα γλυκά, στα smoothies κ.ο.κ.  Τα τελευταία χρόνια η κατανάλωση φρουκτόζης είναι συνυφασμένη με κάτι κακό, μια και αρκετές μελέτες δείχνουν πως η υπερκατανάλωση προκαλεί, μεταξύ άλλων,  αύξηση λίπους στο ήπαρ και ινσουλινοαντίσταση. Ωστόσο, ο οργανισμός μας, χρησιμοποιεί τελείως διαφορετικά τη φυσική φρουκτόζη των φρούτων, από αυτή που προέρχεται από την επεξεργασμένη ζάχαρη.
 

ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΗ ΘΡΕΠΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΑΤΙΚΩΝ!

   Στο σημείο αυτό λοιπόν, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα φρούτα δεν περιέχουν μόνο φρουκτόζη. Εκτός από τα φυσικά σάκχαρα, περιέχουν και άλλες ευεργετικές ουσίες όπως:

  • Φυτοστερόλες, Φλαβονοειδή και άλλα αντιοξειδωτικά,
  • Βιταμίνες και μέταλλα,
  • Εδώδιμες φυτικές ίνες,
  • Νερό.

   Κάθε ένα από τα παραπάνω συντελούν σε  διαφορετικές λειτουργίες του σώματος  και η καθημερινή τους κατανάλωση συμβάλλει στη διατήρηση της καλής υγείας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), επισημαίνει ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι σημαντικά συστατικά μιας ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής. Η χαμηλή κατανάλωση αυτών των τροφίμων, σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, της παχυσαρκίας καθώς και ορισμένων τύπων καρκίνου!

 

ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΤΙ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ;

    Ήρθε λοιπόν η στιγμή να καταρρίψουμε αυτόν το μύθο!!! Τα φρούτα όχι μόνο δεν παχαίνουν, αλλά συμβάλλουν και στη διατήρηση ενός υγιούς και σταθερού βάρους. Με την κατανάλωση των φρούτων, δεν λαμβάνονται μόνο τα φυσικά σάκχαρα, αλλά και τα αντιοξειδωτικά, οι βιταμίνες, τα μέταλλα, οι φυτικές ίνες κτλ. Ως εκ τούτου , δεν αποτελούν επιβλαβή τρόφιμα για τη διατροφή, αλλά παρέχουν πολλά οφέλη στο ανοσοποιητικό σύστημα, στην καρδιαγγειακή λειτουργία, το αναπνευστικό σύστημα καθώς και τη διάθεση!

 

ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!

    Για να επωφεληθείτε πλήρως από τα συστατικά των φρούτων, συνιστάται να τα καταναλώνετε ολόκληρα και όχι με τη μορφή χυμών. Αυτό συμβαίνει, επειδή κατά την παρασκευή των χυμών, τα φρούτα χάνουν πολλές από τις ευεργετικές τους ουσίες, λόγω της οξείδωσης, καθώς και ένα μεγάλο μέρος των φυτικών τους ινών.

 

ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ!

   Τα φρούτα λοιπόν αποτελούν μέρος μιας διατροφής, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, επεξεργασμένα σάκχαρα και νάτριο. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), συνιστά την κατανάλωση περισσότερων από 400γρ φρούτων και λαχανικών την ημέρα, για την βελτίωση της συνολικής υγείας. Αυτό μεταφράζεται σε κατανάλωση 3 έως 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών καθημερινά.
 

ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΔΕΝ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ!

    Είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι τα φρούτα, εκτός από το ότι περιέχουν φυσικά σάκχαρα (φρουκτόζη), παρέχουν επίσης πολλές άλλες ουσίες, ευεργετικές για τον ανθρώπινο οργανισμό. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι ,καταναλώνοντας μόνο φρούτα, σας βοηθά να χάσετε βάρος. Είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί μια ισορροπημένη διατροφή με όλες τις ομάδες θρεπτικών συστατικών.
 

Σίσσυ Τσουβελακίδου

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Msc