Επειδή οι εξελίξεις στο χώρο της υγείας τρέχουν πολύ γρήγορα, και αφορούν στον ίδιο τον άνθρωπο, θεωρούμε πως η συνεχής επιμόρφωση όλων των εμπλεκόμενων επιστημόνων είναι απαραίτητη! Σίγουρα θα ήταν κουραστικό να σας αναπτύξει ο οποιοσδήποτε επιστημονικά θέματα, ωστόσο μπορούμε να περιοριστούμε σε μερικές απλές διαπιστώσεις.

Οι διαβητικοί κοντεύουν να φτάσουν το μισό δισεκατομμύριο, με αυξητικές τάσεις και επειδή είναι παγκόσμιο φαινόμενο, που τροφοδοτείται από την συνεχή αύξηση της παχυσαρκίας, μπορούμε να μιλάμε για μεταβολική πανδημία διαβητο – παχυσαρκίας.

Ό,τι κάνουμε είναι μια συγκεκριμένη πληροφορία για τον οργανισμό μας, που τον επηρεάζει άμεσα. Τα κύτταρά μας δεν ξέρουν σουβλάκια, μπύρες και γλυκά, αναγνωρίζουν όμως τελικά υποπροϊόντα και ενέργεια.

Οι θερμίδες δεν είναι μονάδα λίπους, αλλά ενέργειας. Αν παίρνουμε παραπάνω ενέργεια, από τα λεγόμενα junκ food και δεν έχουμε αυξημένη σωματική δραστηριότητα, τότε δίνουμε στον οργανισμό μας την «εντολή» αποθήκευσης της προσλαμβανόμενης ενέργειας.

Η συνεχής αποθήκευση γίνεται με τη μορφή λίπους και επηρεασμού όλων των συστημάτων του οργανισμού μας, εκφράζοντας γονίδια, με σύνηθες αποτέλεσμα τα μεταβολικά νοσήματα (παχυσαρκία, διαβήτης ΙΙ, δυσλιπιδαιμίες, υπερουριχαιμία, ηπατοστεάτωση κλπ) και τη δημιουργία διαρκούς φλεγμονής, που τροφοδοτεί δυσάρεστα συμβάντα.

Θεωρώντας τους διαιτολόγους, τους γυμναστές και τους ψυχοθεραπευτές, χαμένο χρόνο και χρήματα, και συνεχίζοντας τις κακές συνήθειες, είναι βέβαιο πως θα τους χρειαστούμε, αφού πρώτα καταλήξουμε σε ιατρούς και φαρμακοποιούς, γιατί μαζί με τα φάρμακα θα χρειαστεί κι η τροποποίηση της διαβίωσής μας, με ισορροπημένη υποθερμιδική διατροφή, αυξημένη σωματική δραστηριότητα και θετική ψυχολογία.

Το θέμα λοιπόν είναι η πρόληψη, γιατί αν δεν προλάβουμε και νοσήσουμε, η θεραπεία ανήκει πλέον στους ιατρούς

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να κατανοήσουμε πως, με τη διαβίωσή μας, εμείς επιλέγουμε τις πληροφορίες που τροφοδοτούμε τον οργανισμό μας, δείχνοντάς του το δρόμο που του ανοίγουμε. Είναι μια παράμετρος που δεν φταίνε οι άλλοι, αλλά οι δικές μας επιλογές διαβίωσης και γι’ αυτό μπορούμε να τις τροποποιήσουμε θετικά, άμεσα, με ισορροπημένη διατροφή, αυξημένη σωματική δραστηριότητα και θετική ψυχοσύνθεση.

Τα βασικά δηλαδή, που μαζί με τον ποιοτικό ύπνο, την επαρκή ενυδάτωση και τη κοινωνικότητα, συνθέτουν αυτό που ονομάζουμε «ΥΓΙΕΙΝΗ – ΕΥΖΩΙΚΗ ΔΙΑΒΙΩΣΗ» που αποτελεί την καλύτερη και πιο ωφέλιμη  πληροφορία για τον οργανισμό μας!

 

ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΣΙΛΙΜΙΓΚΑΚΗΣ

Διαιτολόγος-Συγγραφέας Διαιτολογικών Βιβλίων