Στην εποχή του κορονοϊού, του εγκλεισμού και του έντονου φόβου, μία από τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις στο διαδίκτυο, αυτό τον καιρό,  είναι το πώς να πετύχουμε μείωση του άγχους στην καθημερινότητά μας. Οι επιλογές είναι πολλές. Πολλοί αρχίζουν να μαθαίνουν να πλέκουν, να μαγειρεύουν, να ασχολούνται με την ζωγραφική, για να μπορέσουν να ξεφύγουν και να απαλλαγούν από τον έντονο φόβο και το στρες. Ωστόσο, υπάρχει μια επιλογή για τη μείωση του άγχους που ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, η άσκηση.

  Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ανακαλύπτουμε πολλές ιδέες για το πώς να ασκηθούμε στο σπίτι, σαν να ήμασταν στο γυμναστήριο. Αυτό συμβαίνει επειδή η σωματική άσκηση δεν είναι μόνο μια μορφή ψυχαγωγίας και απόσπασης της προσοχής, αλλά βοηθά επίσης στη μείωση του άγχους. Η σωματική άσκηση είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για τη μείωση του στρες. Οι εξηγήσεις για αυτό το φαινόμενο καλύπτουν βιολογικές, ψυχολογικές και κοινωνικές πτυχές.

  Μετά την άσκηση, το σώμα περνάει αλλαγές που επηρεάζουν θετικά την διάθεση μας. Ο εγκέφαλος απελευθερώνει ουσίες όπως οι ενδορφίνες η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη , των οποίων τα ποσοστά μεγαλώνουν κατά την διάρκεια της άσκησης , ιδίως της άσκησης που μας αρέσει, και μας  προκαλούν συναισθήματα χαλάρωσης και ευεξίας. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η σωματική δραστηριότητα βελτιστοποιεί τις γνωστικές διαδικασίες (προσοχή, μνήμη και αντίληψη) , με την απαραίτητη παροχή θρεπτικών ουσιών στον εγκέφαλο, γι’ αυτό οι άνθρωποι αισθάνονται πιο δραστήριοι και ξύπνιοι μετά την άσκηση.

Ποια μορφή άσκησης βοηθάει περισσότερο ;

   Σε άρθρο του Harvard Health Publishing από το 2019, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, πως υπάρχει μεγάλη… γκάμα αγχολυτικών αθλημάτων και ασκήσεων και πως όλοι όσοι το έχουν δοκιμάσει, έχουν δει διαφορές.

   Το να βγούμε για τρέξιμο μόνοι μας ή με την παρέα μας , στο δρόμο, σε πάρκο ή σε στάδιο μπορεί να είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να ξεχάσουμε τα προβλήματα της καθημερινότητας, αλλά και να αισθανθούμε καλύτερα. Το τρέξιμο είναι μία δραστηριότητα, που εκτός από την εκγύμναση του σώματός μας, μπορεί να μας προσφέρει και άλλα πράγματα.

  Το τρέξιμο, έχει άμεση σχέση με το στρες και το άγχος, καθώς έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι μπορεί να λειτουργήσει ως ένας παράγοντας, που βοηθάει στη μείωσή τους. Παίζοντας έναν θετικό ρόλο στην ψυχολογία μας, η συγκεκριμένη μορφή άθλησης μειώνει τις πιθανότητες να εμφανίσει κάποιο άτομο κατάθλιψη ή γενικότερα αρνητική ψυχολογία.
 

  Την επόμενη φορά που θα θέλετε να αισθανθείτε καλύτερα λοιπόν , βγείτε για τρέξιμο , πάρτε ένα ζευγάρι παπούτσια running, αθλητική φόρμα και είστε έτοιμοι .

 

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ